Ofte stillede spørgsmål

På denne side kan man læse nogle af de spørgsmål, som nye medlemmer ofte stiller.
Skulle du have spørgsmål til klubben, som ikke er nævnt her, kan du kontakte os, og så gør hvad vi kan, for at hjælpe med at besvare dit spørgsmål.

Jeg vil gerne prøve Aikido, hvad gør jeg:
Du kan evt. kontakte klubben på mail eller komme til træningen og være med for at se, hvad det er, vi laver.

Hvornår er der træning:
Se træningstider her

Hvornår kan jeg begynde:
I modsætning til nogle klubber, som kun optager nye medlemmer i januar/februar og august/september,
så har vi har løbende optag af nye medlemmer, så man kan møde op og være med, når man har lyst.

Hvad skal jeg have på, hvis jeg gerne vil prøve at træne med:
Du skal have noget løst tøj på, f.eks en træningsdragt eller træningsbukser og en T-shirt. Hvis man vil foresætte,
skal man på et tidspunkt købe en gi, som er den hvide dragt, vi normalt træner i.

Hvor lang tid må jeg træne med, inden jeg skal meldes ind i klubben:
Du har 2 gratis prøvetræninger, inden du skal beslutte, om du vil meldes ind i klubben

Jeg vil gerne træne med en Iaito, må jeg købe en og træne med den:
Man skal have en våbentilladelse (se menupunktet Aiki Toho Iai træning, for at se hvilken man skal have),
og trænerne skal godkende folk inden, der trænes med metalsværd.

I bruger trævåben til at træne med, skal jeg selv købe et :
Klubben har et begrænset antal trævåben, så det er ikke nødvendig at købe et i starten.
Men hvis man gerne vil fortsætte, vil det være en god idé at købe selv.

Hvad koster det at være medlem:
Se priser her

Har I børnehold:
Nej, vi har ikke børnehold i Aikido Silkeborg. Man skal være 15 år for at træne Aikido i klubben.
Men kontakt klubben, hvis du har et barn under 15, som gerne vil prøve at være med.

Hvad koster en gi (dragt):
En gi koster cirka fra 300 kr. og op, prisen afhænger blandt andet af kvaliteten af gi’en.